Po pierwsze - pamiętać o terminowej wymianie wszelkich filtrów, w tym również filtra paliwa. Ma to ogromne znaczenie dla stabilnej i bezpiecznej pracy całego systemu paliwowego w pojeździe. Kolejną kwestią jest kontrolowanie stanu wtryskiwaczy - należy zadbać o to, aby uniknąć problemów z uruchamianiem silnika oraz nierównomiernym wypalaniem paliwa. Ważne też, aby używać możliwie najwyższej jakości paliwa do ciągnika. Dzięki temu z pewnością wydłużymy żywotność instalacji paliwowej.
Cały system paliwowy w ciągnikach marki ZETOR składa się z kilku elementów, a jego konstrukcja w porównaniu z rozwiązaniami stosowanymi w konkurencyjnych maszynach - dosyć prosta. Jego podstawą jest oczywiście pojemny zbiornik na paliwo oraz pompa, która odpowiada za transportowanie go przewodami paliwowymi do wtryskiwaczy. Wśród elementów instalacji można wymienić jeszcze filtr paliwa, który odpowiedzialny jest za pozbywanie się zanieczyszczeń, a także zawór bezpieczeństwa i regulator ciśnienia paliwa.
Instalacje paliwowe w ZETOR-ach charakteryzują się bardzo wysoką trwałością i odpornością na uszkodzenia, jednak nie oznacza to, że nie trzeba na niego uważać. Regularna wymiana wszystkich elementów eksploatacyjnych i filtrów sprawi, że nie będzie trzeba martwić się o przypadkową i nagłą awarię podczas pracy, wtedy, kiedy ciągnik jest najbardziej potrzebny i nie ma zbyt dużo czasu na naprawy. Warto również pamiętać, że najlepszej jakości części w atrakcyjnych cenach można nabyć na stronie hermon.com.pl.